ZZP’er neemt afscheid voor een nieuwe kans

ZZP’er neemt afscheid voor een nieuwe kans

ZZP’er neemt afscheid voor een nieuwe kans

ZZP’er neemt afscheid voor een nieuwe kans.

Het kan zomaar zijn dat het verstandig is om afscheid te nemen van een bedrijf waar je mee samenwerkt, ook doe je dit al meerdere jaren.

Elke ondernemer is blij met klanten want klanten leveren o.a. ook omzet op.

Maar wat nu als de klant steeds meer tijd van je vraagt die niet facturabel is of consequent te laat betaalt? Wat doe je dan?

Vaak heb je al meerdere keren een herinnering gestuurd en gebeld, maar telkens zonder succes. Elke maand zijn het weer dezelfde smoesjes die hij jou verkoopt aan de telefoon of via de app.

Blijf je in deze ondernemer tijd en geld investeren (renteverlies, je kunt zelfs niks kopen) en wacht jij geduldig tot hij weer eens betaalt? Het is tijd die je kunt benutten aan wel op tijd betalende klanten die je waarschijnlijk ook nog eens dankbaar zijn voor de extra aandacht. Wellicht word je hierdoor aanbevolen  bij een andere ondernemer die jou belt of langskomt en klant wil worden.

Denk dus goed na. Wil ik dit? Natuurlijk kunnen er redenen zijn om een periode mee te gaan met de slecht betalende ondernemer. Maar ik bedoel, hoe ver ga je erin mee? Waar is je grens?

Weet dus waar je grenzen liegen, en maak ze duidelijk.

Afscheid nemen kan je ook kansen opleveren.

Succes met het ondernemen.

Hans Wansart | Businesscoach